Goede voeding en een goed gewicht zijn essentieel voor een gezond lichaam. Zorg goed voor jezelf, geniet en voel je fit.

  • Voeding algemeen:
  • Gebruik de 3 regel: 3 maaltijden, 3 tussendoortjes, 3 stuks fruit, 3 ons groente. Gen
  • Varieer zoveel je kunt en breng kleur in je eten.
  • Eet voedsel wat kan bederven, dus zo min mogelijk uit pakjes.
  • Geniet van je eten, kauw en proef, eet niet gedachteloos.
  • Gebruik volkorenproducten, dit zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel.
  • Pas op voor verborgen suikers.
  • Haal je calorieën uit je eten, en niet uit je drinken (als je wilt afvallen).
  • Zorg voor regelmaat in jouw eetpatroon, ook al is dat lastig als je flexibele werktijden hebt.
  • Stop niet te veel fruit in je smoothie, dit geeft een piek in je bloedsuikerspiegel, eet fruit liever zo, het is een perfect tussendoortje.
  • Eet niet te veel.
  • Wees matig met alcohol, loze calorieën (richtlijn: 1 a 2 glazen per dag en 2 dagen per week geen alcohol.
  • Drink minimaal 1,5 liter (water) per dag.
  • Zondig zo nu en dan en geniet dan ook optimaal, zonder schuldgevoel en met aandacht!
  • Beweeg elke dag een uur (liefst buiten), waarvan 3 x in de week intensief, kweek spierweefsel, dat is actief weefsel en zorgt voor een snelle stofwisseling.
  • Wil je afvallen, blijf je lichaam dan voeden en honger jezelf niet uit, afvallen kost energie en je lichaam heeft de juiste voedingstoffen nodig om dat te bereiken.
  • Tips en recepten kun je vinden op http://www.voedingscentrum.nl en op http://www.puurgezond.nl.  Ze hebben ook een Facebook pagina.